Welkom bij
HUISHOUDELIJK REGLEMENT Nunspeetse Bridgeclub (NBC)
Versie: oktober 2024
Leden
Artikel 1.
1. Kandidaat-leden melden zich schriftelijk aan bij de secretaris, met opgave van de volledige personalia. Zij kunnen desgewenst twee achtereenvolgende avonden de clubavonden bijwonen, alvorens zich definitief aan te melden. Van de aanmelding als lid en de toelating daarvan wordt aan de leden op de clubavonden kennis gegeven.
2. De statuten, het huishoudelijk reglement en het wedstrijdreglement worden gepubliceerd op de website van de vereniging
3. Ereleden en leden van verdienste worden voor het leven benoemd.
4. Leden van verdienste die niet meer als lid bij de vereniging zijn ingeschreven, behouden het recht de algemene ledenvergaderingen en bijzondere feestavonden te bezoeken; zij hebben geen stemrecht.
Bestuur
Artikel 2.
1. Het bestuur bestaat uit een voorzitter, een secretaris, een penningmeester, een wedstrijdcoördinator en één of meer algemeen bestuursleden.
Een der bestuursleden wordt aangewezen als plaatsvervanger van de voorzitter.
2. De vergaderingen van het bestuur worden zo vaak gehouden als de voorzitter of twee andere bestuursleden dit verlangen, desgewenst met inachtneming van een termijn van ten minste twee weken. Voor zover nodig worden tevoren een agenda en de vergaderstukken toegezonden.
3. Besluiten worden genomen mits ten minste drie bestuursleden aanwezig zijn en met gewone meerderheid van stemmen. Bij staking van stemmen beslist de voorzitter.
4. In alle gevallen waarin de vereniging een tegenstrijdig belang heeft met een of meer bestuurders kan de algemene ledenvergadering een of meer personen aanwijzen om de vereniging te vertegenwoordigen.
Bestuurstaken
Artikel 3.
De werkzaamheden van de bestuursleden worden als volgt verdeeld en geregeld:
1. De voorzitter heeft de algemene leiding van de vereniging.
Hij leidt de algemene ledenvergaderingen en de vergaderingen van het bestuur. Hij stelt de data en de agenda’s van deze vergaderingen vast, met inachtneming van het in de statuten en in dit reglement bepaalde.
Bij afwezigheid van de voorzitter treedt zijn plaatsvervanger, of – indien ook afwezig – een der andere bestuursleden, als voorzitter op.
De voorzitter is bevoegd vergaderingen en bijeenkomsten van de ingestelde commissies bij te wonen, dan wel zich daartoe te doen vervangen door een ander bestuurslid.
2. De secretaris voert het secretariaat, houdt de ledenlijst bij en beheert het archief.
Hij doet een voorstel voor de agenda’s van de algemene leden- en van de bestuursvergaderingen, schrijft die vergaderingen uit en maakt de notulen daarvan.
Hij verzorgt de vereiste opgaven aan de Kamer van Koophandel.
Hij brengt jaarlijks schriftelijk verslag uit aan de algemene ledenvergadering.
3. De penningmeester beheert de financiën, de boekhouding en de contracten. Hij maakt jaarlijks, in overleg met het bestuur, de begroting op voor het volgende verenigingsjaar.
4. De wedstrijdcoördinator zorgt – zulks in overleg met de technische commissie – voor het goede verloop van de speelavonden.
5. De taken van de algemeen bestuursleden worden in overleg met de andere bestuursleden geregeld.
Financiën
Artikel 4.
1. De contributie is verschuldigd over een vol verenigingsjaar en dient uiterlijk op 1 november van dat jaar voldaan te zijn. Nieuwe leden betalen een entreegeld dat gelijktijdig met de contributie verschuldigd is.
2. Dubbelleden, dat zijn leden die in het gehele verenigingsjaar tevens lid zijn van een andere bij de Nederlandse Bridge Bond aangesloten vereniging, betalen een gereduceerde contributie.
3. Bij aanmelding als kandidaat-lid na 1 januari is, naast het entreegeld, de helft van de contributie verschuldigd.
Technische commissie
Artikel 5.
1. De technische commissie wordt door het bestuur ingesteld en bestaat uit ten minste drie leden, waarvan zo mogelijk ten minste één gediplomeerd clubleider moet zijn. De leden worden door het bestuur benoemd, voorzitter is de wedstrijdcoördinator
2. De commissie stelt, in overleg met het bestuur, het wedstrijdreglement en het speelplan vast, dat in de algemene ledenvergadering ter kennis wordt gebracht.
3. De speelavonden worden bij toerbeurt geleid, zo mogelijk door een der leden van de commissie.
4. De commissie behandelt en besluit – voor zover nodig in overleg met het bestuur – over alle geschillen die ontstaan tussen een lid en de wedstrijdleiding over de toepassing van het wedstrijdreglement, de arbitrage of de vaststelling van de speelresultaten. Voor het geval dat een der leden van de commissie of een bestuurslid bij het geschil is betrokken, neemt hij geen deel aan het overleg.
5. De commissie brengt jaarlijks aan de algemene leden- vergadering schriftelijk verslag uit van haar werkzaamheden in het afgelopen jaar.
Kas commissie
Artikel 6.
1. De commissie bestaat in principe uit twee leden en een plaatsvervangend lid. Jaarlijks treedt een der leden af en wel zodanig dat een lid steeds gedurende twee opeenvolgende jaren zitting heeft, een en ander met inachtneming van het bepaalde in de statuten.
2. De penningmeester zal na afloop van het verenigingsjaar, doch tijdig vóór de algemene ledenvergadering, de commissie uitnodigen voor het financieel onderzoek.
3. De commissie zal, behalve het in de statuten in artikel 11 lid 4 omschreven onderzoek, een extra onderzoek verrichten wanneer zij dit noodzakelijk acht en wanneer de penningmeester tussentijds aftreedt.
4. In het geval dat van deze commissie ten tijde van het onderzoek geen twee leden beschikbaar zijn, zal het bestuur een of meer andere leden aanstellen voor het vereiste onderzoek.
Andere commissies
Artikel 7.
Het bestuur benoemt andere commissies naar behoefte, zoals een “lief- en leedcommissie” en een “feestcommissie”.
Regeling bij overlijden van een clublid
Artikel 8.
1. De voorzitter memoreert de overledene, daarna wordt een minuut stilte gehouden.
2. De clubleden hebben de keuze zich voor 16.00 uur af te melden en na afmelding niet te komen, dan wel na het in memoriam naar huis te gaan
3. De clubleden die om deze reden zich afmelden krijgen hun gemiddelde score zonder verdere consequenties.
4. Die avond wordt de geplande wedstrijd gespeeld.
Slotbepalingen
Artikel 9.
1. In alle gevallen waarin de statuten, dit reglement of andere reglementen niet voorzien, beslist het bestuur – voor zover nodig na goedkeuring van, dan wel in afwachting van latere goedkeuring door de algemene ledenvergadering.
2. Dit reglement treedt na goedkeuring door de algemene ledenvergadering onmiddellijk in werking.
Op 23 november houden we de 12 de Cafédrive in Nunspeet. kosten 70 euro voor bondsleden...
rang 1e ronde 2e ronde 3e ronde 4e ronde 5e ronde totaal tot -min 1 Gé Mijnheer...